Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
10.08.2012 23:35 - ЧЕТИРИТЕ СЪПРУГИ
Автор: badge Категория: Забавление   
Прочетен: 1014 Коментари: 0 Гласове:
2


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
 ЧЕТИРИТЕ СЪПРУГИ

Преди много време живял богат търговец, който имал четири съпруги.
Той обичал най-силно четвъртата си съпруга и я гиздел в скъпи одежди и я хранел с изтънчени гозби. Той се грижел за нея с голямо внимание и винаги й подарявал най-доброто.

Търговецът също така обичал много и третата си съпруга. Бил много горд с нея и винаги искал да я показва на приятелите си. При все това той много се боял, че тя би могла да избяга с друг мъж.
Търговецът обичал също и втората си съпруга. Тя била много внимателен човек, винаги търпелива и в действителност била довереницата на търговеца. Винаги когато той се сблъсквал с някакви трудности, се обръщал към втората си съпруга и тя винаги го подкрепяла и му помагала в трудни времена.

Първата съпруга на търговеца била много добродетелна партньорка и имала голям принос за запазването на богатството и търговията му, както и в грижите за дома му. Въпреки това търговецът не обичал първата си съпруга и макар, че тя много го обичала, той почти не се сещал за нея.

Един ден търговецът легнал тежко болен. Той разбрал, че скоро ще умре. Помислил за разкошния си начин на живот и си казал: ”Сега аз имам четири съпруги до себе си, но когато умра ще остана сам. Колко ли ще съм самотен!” След това той попитал четвъртата си съпруга, която му била любимка

- Теб обичах най-много, давах ти най-прекрасните дрехи и полагах много големи грижи за теб. Сега, когато умирам, ти ще ме последваш ли, за да ми правиш компания?
- Никога! – отвърнала четвъртата съпруга и излезнала без да каже нищо друго. 

Отговорът се забил като остър нож право в сърцето на търговеца. Натъжен той се обърнал към третата си съпруга

- Обичах те през целия си живот. Сега аз умирам, ще дойдеш ли с мен да ми бъдеш компания?
- Не! – отговорила третата съпруга и продължила – Животът е толкова хубав тук! Не се безпокой за мен, ще се омъжа повторно, когато умреш!

Сърцето на търговеца прокървило и се сковало. Тогава той попитал и втората си съпруга

- Винаги се обръщах към теб за помощ и ти винаги ме изваждаше от затруднението. Сега аз отново се нуждая от помоща ти. Когато умра ще ме придружиш ли, за да не бъда сам?!
- Съжалявам, но не мога да ти помогна този път! – казала втората съпруга – Това, което мога да направя за теб е да те изпратя до гроба ти.

Отговорът се стоварил като гръмотевичен удар върху стария търговец и той бил съкрушен.


Тогава се чул глас
- Аз ще дойда с теб. Ще те последвам независимо къде отиваш!
Търговецът погледнал нагоре и там била първата му съпруга. Тя била толкова отслабнала сякаш страдала от недохранване. Много натъжен той й казал:
- Трябваше да се грижа по-добре за теб, когато бях здрав!

. . . . .

В действителност всички ние имаме по четири съпруги през живота си. Четвъртата съпруга е нашето тяло. Без значение колко време и усилия прахосваме, за да го направим да изглежда по-добре, един ден то ще ни напусне - когато умрем.

Нашата трета съпруга е нашият имот, обществено положение и богатство. Когато умрем, те ще отидат при други.

Втората съпруга са нашето семейтво и приятели. Без значение колко близки са били те за нас, когато сме живи, в най-добрия случай те могат да останат с нас до гроба.

Първата съпруга е нашата душа, често пренебрегвана в нашето преследване на материално богатство и чувствени удоволствия.


Знаете ли! В действителност тя е едничкото нещо, което ни следва, където и да отидем. Може би е добра идея да се грижим добре за нея и да я укрепнем сега, вместо да чакаме да дойде смъртния ни час и да съжаляваме.




Гласувай:
2



Следващ постинг
Предишен постинг

Няма коментари
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: badge
Категория: Забавление
Прочетен: 120206
Постинги: 61
Коментари: 53
Гласове: 176
Спечели и ти от своя блог!
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930